5 באוג׳ 2017

האוסטרים (ואלירן) מגיעים

האוסטרים

ריינדורף אלטאך לא נמנית עם "אריות" הליגה האוסטרית, בעונת 2013/14 הקבוצה מהעיר אלטאך עוד שיחקה בליגה האוסטרית השנייה. מאז העלייה לליגה הבכירה ריינדורף אלטאך נעה בין מרכז טבלה לחלק העליון, כשאת העונה האחרונה היא סיימה במקום הרביעי.

הניסיון האירופי של אלטאך לא מרשים בלשון המעטה. ההישג הבולט שלה בשנים האחרונות היה שלב הפלייאוף של הליגה האירופית בעונת 2015/16, שם היא נעצרה אצל בלנשש הפורטוגלית. העונה היא הפתיעה כשהדיחה את גנט הבלגית בצורה מרשימה אחרי תיקו 1:1 בחוץ וניצחון משכנע 1:3 באוסטריה. סגל הקבוצה מורכב ברובו משחקנים מקומיים, בניצחון האחרון מול גנט היו רק שני זרים בסגל למשחק, לוקאס גלבאו הברזילאי ונגמלאו הקמרוני.

לפני שלוש עונות עוד שיחקה בליגה השנייה. ריינדורף אלטאך
(Credit: SCR Altach Facebook official page)

סה"כ ההגרלה היא סבירה, מכבי ת"א יכלה לקבל קבוצות קשות יותר אך גם קלות יותר. רוזנבורג, אלופת נורווגיה, על פניו הייתה המשוכה הקשה ביותר שמכבי יכלה לקבל. גם אולקסנדריה האוקראינית יכלה להיות מוקש.

מכבי ת"א נחשבת לפייבוריטית במפגש מול האוסטרים, בעיקר בגלל הניסיון האירופי והדירוג שצברה בעונות האחרונות, אולם זה לא הולך להיות "טיול בפארק". הליגה האוסטרית כבר נפתחה, ועד למפגש הראשון מול מכבי ת"א אלטאך תצבור כבר ארבעה משחקי ליגה. בקמפיין הנוכחי עד כה מכבי ת"א אירחה את המפגש הראשון, מעניין האם הפעם למשחק הראשון בחוץ תהיה השפעה.



צ'יבוטה

שער נהדר בשלב הקודם מול טרנצ'ין ובישול מרשים עוד יותר מול זניט היו טעימה מהפוטנציאל שיש למאוויס צ'יבוטה, הקונגולזי/ישראלי שמושאל העונה לבני יהודה. יש כאלה שיגידו שכבר העונה היה לו מקום בסגל (לטעמי ברור שכן), יש יגידו שהוא עוד לא בשל ובשתי העונות האחרונות בכפר סבא הוא לא כלל הרשים (אפשר להתווכח על זה). 

ראשית, הסגל הנוכחי במכבי ת"א חסר שחקן אגף שמאל אמיתי. ג'ורדי קרויף השתמש עד כה באופציות שהיו לו בסגל אך אף אחת מהן לא ממש התאימה. בהתחלה היה זה יונתן כהן שמרגיש נוח יותר דווקא בצד ימין של ההתקפה, אח"כ אבי ריקן שלוקה מהבחינה ההתקפית, ארון שוינפלד שעושה את המקסימום כל משחק אבל הוא מוגבל בעמדה הזאת ומשגיב יחזקאל קרויף לא מחזיק כרגע. על פניו דור מיכה היה אמור להכנס למשבצת הזו אלמלא הפציעה כמובן.

אני די בטוח שלפחות עד לשלב הזה, מול היריבות החלשות אותן פגשה מכבי ת"א, צ'יבוטה היה אפקטיבי יותר מכל אופצייה שהיתה לקרויף בארסנל. בקיצור, רוצה לומר שמאוויס צ'יבוטה היה יכול לתרום בצורה משמעותית למכבי ת"א, במיוחד לאור היכולת הבינונית וחוסר הברק בהתקפה. תמיד אפשר להשאיל שוב לקבוצה ברגע שיש לך מישהו טוב יותר בסגל. לפחות במכבי ת"א היו חכמים מספיק על מנת להאריך את החוזה שלו בחמש שנים נוספות.

מיהרו להשאיל אותו שוב. מאוויס צ'יבוטה
(צילום: עמוד הפייסבוק של בני יהודה)
 

 
עטר

כל הסימנים מצביעים על חזרתו של אלירן עטר לקרית שלום, ואיתם עולות השאלות:


-        האם בכל זאת יגיע שחקן זר על המשבצת של אלירן עטר, באגף שמאל? אם יגיע, עטר יוכל לשבת "בשקט" על הספסל?

-        אלירן עטר ועומר אצילי יכולים לשחק יחד בהרכב? שניהם "מחזיקי כדור"  ולשניהם תנועה זהה במגרש – שחקני אגף עם "רגל הפוכה" שמושכים לאמצע, עלול לתקוע את ההתקפות.

-        קרויף הפריד בעבר את ברק יצחקי ואלירן עטר, מה שונה הפעם?

ישב "בשקט" על הספסל. אלירן עטר?