10 במאי 2017

פרוייקט לגיטימי?


(צילום: עמוד הפייסבוק של בית"ר ת"א רמלה)


מהרגע שמכבי ת"א החלה את פרוייקט קבוצת הבת יחד עם בית"ר ת"א רמלה לפני כשתי עונות, הקבוצה מהלאומית חווה את אחת התקופות הטובות שלה בשנים האחרונות. זה החל במיוחד בחלק השני של העונה שעברה במקביל להגעה של עמיר תורג'מן וצוותו. הקבוצה סיימה את העונה אשתקד כמובילת הפלייאוף התחתון (מקום 9) עם מספר הניצחונות הגבוה בלאומית (19 נצ'), מספר ניצחונות זהה למ.ס אשדוד שעלתה ליגה מהמקום הראשון. העונה הקבוצה עשתה את קפיצת המדרגה והפכה להיות אחת מארבעת הקבוצות האיכותיות בליגה, כל זה כשממוצע גיל השחקנים עומד על 21 והשחקן "המבוגר" רק בן 25. בית"ר ת"א רמלה תחת עמיר תורג'מן הפכה לאחת הקבוצות המאומנות וה"סקסיות" בליגה הלאומית, שנייה בממוצע הכיבושים למשחק (1.7 שע' ) ואחת מהאחרונות בממוצע ספיגות למשחק (1.1 שע' ).

מתוך אתר ההתאחדות, לאחר 35 מחזורים


יחד עם ההצלחה הקבוצתית, בית"ר ת"א רמלה יכולה לרשום הצלחה גם בקידום שחקנים צעירים - אחת המטרות העיקריות של הקבוצה מרמלה. יונתן כהן ומתן חוזז שהיו המוציאים העיקריים לפועל בעונה החולפת (24 שע' ביחד) עשו את קפיצת המדרגה לליגת העל. הזרים עלי מוחמד ודידייה קוגבנייה עברו למכבי נתניה, העולה הטרייה לליגת העל וג'ייקוב נג'וקו שנרכש כבר בינואר ע"י איזי שירצקי וקריית שמונה. מי שככל הנראה יצטרף בעונה הבאה לעלי וקוגבנייה בנתניה יהיה עדן שרם, סגן מלך שערי הקבוצה.

שיתוף הפעולה עם בית"ר ת"א רמלה נוצר כדי לתת מענה לשני צרכים מרכזיים. הראשון, צורך במסגרת/קבוצה אחת לשחקניה המושאלים של מכבי ת"א, ביניהם שחקנים אשר סיימו את גיל נוער. במקום ששחקנים אלה יהיו מפוזרים במספר קבוצות בליגות שונות, כולם יהיו בקבוצה אחת, תחת העיניים של צוות מקצועי אחד.

הצורך השני, חשוב לא פחות, הוא לראות "תוצרת", כלומר, שחקנים "שהתבשלו" תקופה בקבוצת הבת והתקדמו לקבוצת האם. בתרגום פשוט, מכבי ת"א רוצה לראות שחקנים שקיבלו דקות משחק בבית"ר ת"א רמלה, התקדמו מקצועית, ויכולים לחזק את הסגל שלה.

את המטרה הראשונה בית"ר ת"א רמלה השיגה ועם סטייל. שילוב השחקנים הצעירים לא פגע ביכולת הקבוצה, להיפך, בית"ר ת"א רמלה העונה היא קבוצה אטרקטיבית, מהנה לצפייה, ויחד עם זאת אחת שאף יריבה לא רוצה לפגוש.

מבחינת התקדמות שחקנים אל קבוצת האם, בית"ר ת"א רמלה כקבוצת בת טרם השיגה את מטרותיה. אולי זה מהסיבה ששיתוף הפעולה עדיין בחיתוליו וקצירת הפירות אחרי שנתיים בלבד היא דרישה מוגזמת. במצב כזה בו אין התקדמות שחקנים מקבוצת הבת לקבוצת האם, הפרוייקט עלול לאבד את הלגיטימיות שלו. בכך לסתום את הגולל על אחד הניסיונות המעניינים בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.

מכביפרו מסמן שלושה מועמדים שאולי כן יחזרו למדים הצהובים כחולים בעונה הבאה:


1.     יונתן כהן (שנתון 96, בני יהודה, 20 מש' בהרכב, 4 שערי ליגה, 4 בגביע, 3 בישולים)
לאחר עונת בכורה נהדרת בקבוצה הבוגרת של בית"ר ת"א רמלה בה כבש 13 שע' בכל המסגרות, יונתן כהן ממשיך את ההתפתחות שלו גם העונה כשחלק מכובד מההצלחה של בני יהודה העונה רשומה על שמו. התרומה שלו העונה באה לידי ביטוי בעיקר בגביע. ארבעה משעריו בגביע נכבשו בארבעה משחקים שונים, כולל שער הניצחון בחצי גמר מול הפועל ר"ג. בליגה, בין היתר, הוא כבש את שער הניצחון בקרב התחתית מול הפועל ת"א.

סיכויים לטובתו: שחקן כנף טבעי, מספרים טובים בליגת העל כולל שערים מכריעים.

סיכויים לרעתו: בני יהודה מאוד רוצה להשאיר אותו, לבטח יקבל יותר דקות משחק אם ישאר.

יקבל החלטה אם להמשיך בכתום או לחזור לקרית שלום. יונתן כהן
(צילום: מתוך דף הפייסבוק הרישמי של בני יהודה)


2.     דור ג'אן (שנתון 94, בית"ר ת"א רמלה, 28 מש' בהרכב, 15 שערי ליגה, 3 בגביע)
לאחר קדנציות קצרות ולא מוצלחות בעירוני ק"ש ובהפועל פ"ת נחת החלוץ הצעיר בחממה של בית"ר ת"א רמלה בתחילת העונה שעברה. המעבר של מתן חוזז ויונתן כהן בתחילת העונה הנוכחית, מבית"ר ת"א רמלה לליגת העל, אפשרה את הפריצה העונה של דור ג'אן בלאומית. 18 השערים בכל המסגרות עד כה הופכות את העונה הנוכחית לפורייה ביותר שלו מאז ימיו בקבוצת הנוער של מכבי. כבש בשבעה מתוך שמונת משחקיו האחרונים בליגה.

סיכויים לטובתו: שחקן התקפה מגוון, יכול לשחק במספר עמדות בהתקפה, עשה העונה קפיצת מדרגה.

סיכויים לרעתו: טרם הוכיח את עצמו בליגת העל.

 
העונה הפורייה ביותר מאז קבוצת הנוער. דור ג'אן (משמאל)


3.     רוסלן ברסקי (שנתון 92, בית"ר ת"א רמלה, 32 מש' בהרכב)
קפטן בית"ר ת"א רמלה והשחקן הכי "וותיק" בסגל הקבוצה (רק בן 25). הספיק כבר לשחק בקריירה הקצרה שלו בחמש קבוצות בוגרים שונות בשלושת הליגות הראשונות (מכבי ת"א ובני יהודה - ליגת העל, הפועל ירושלים ובית"ר ת"א רמלה - ליגה לאומית, קביליו יפו – ליגה א').

מאז שסיים את גיל הנוער, היה ברסקי תחת המעקב של ג'ורדי קרויף ומכבי ת"א, גם כששיחק בקביליו יפו בליגת א'. הארכת החוזה שלו במכבי ת"א בשנתיים נוספות בקיץ האחרון רק מחזקת את הערכה הגדולה שיש מצד קרויף לקשר המוכשר הזה. העונה המוצלחת של בית"ר ת"א רמלה (מקום 4) בה היה בורג מרכזי, יחד עם הארכת החוזה בשנתיים נוספות יכולים אולי לרמז על התוכניות שיש לקרויף ומכבי ת"א לגביו בעונה הבאה.

סיכויים לטובתו: האריך את חוזהו במכבי בשנתיים נוספות כך שקרויף מאמין בו.
סיכויים לרעתו: העדפות לזרים בעמדה שלו (מדוניאנין, מיקאל), חסר ניסיון בליגת העל.

קרויף מאמין בו. רוסלן ברסקי
(צילום: פייסבוק)