10 בספט׳ 2016

מכבי ת"א U-23

אפשר להגדיר את העונה שעברה כעונת "נסיון" עבור בית"ר ת"א רמלה. הצוות המקצועי שהחל את העונה הקודמת (המאמן פטריסיו סייג שעזב בהמשך) וחלק משחקני הסגל הוותיקים כמו אבי אבינו, רותם שמול ורן בן שמעון היו נטולי זיקה לקבוצת האם מכבי ת"א. לאחר מספר שחרורים ושינויים שהחלו עוד במהלך העונה שעברה, אפשר להגדיר את בית"ר ת"א רמלה הנוכחית כדבר הכי קרוב לקבוצת בת בכדורגל הישראלי.

הוביל חלק לא קטן מהשחקנים לאליפויות בקבוצת הנוער. עמיר תורג'מן




1.     באופן מפתיע או לא, הצוות המקצועי שסיים בהצלחה את העונה שעברה - המאמן עמיר תורג'מן ועוזרו ארז בלפר, הוא אותו צוות שהוליך את קבוצת הנוער של מכבי ת"א לשתי אליפויות וגביע בין 2010 ל 2012 . למעשה, בסגל של בית"ר ת"א רמלה משחקים לא פחות מתשעה שחקנים שהיו שותפים לאותן אליפויות, ביניהם אושר אבו, יגיל ביטון, גאל מרגוליס, רוסלן ברסקי ודור ג'אן. נתון מעניין נוסף הוא ש 18 מתוך 31 שחקני הסגל הנוכחי (60%) שיחקו תקופה בקבוצת הנוער של מכבי ת"א. שלושה אגב (רז נחמיאס, עידן כהן ועדן שרם), ממחלקת הנוער של הפועל ת"א.

2.     פרט לעובדה שהיא קבוצת בת של מכבי ת"א, גם אם לא אוהבים להצהיר זאת רשמית, הדבר שהכי בולט בבית"ר ת"א רמלה הוא הסגל צעיר, המאוד צעיר. ממוצע גילאי השחקנים נע בין 20-21 כאשר לחלק מהשחקנים יש עדיין גיל נוער. "זקן השבט" אגב הוא רוסלן ברסקי, רק בן 24. אפילו שני הזרים הניגרים, אנתוני לוקוסה שיחק אשתקד בנוער של קרית שמונה וגייקוב נג'וקו שחתם ושוחרר ממכבי פ"ת בתחילת העונה, עוד לא בני 20. למעשה, הסגל שהתגבש העונה מתאים בדיוק למודל של ג'ורדי קרויף ומכבי ת"א. כלומר, סגל שמורכב משחקנים שעד לפני שנה-שנתיים-שלוש שיחקו בנוער, מחוזק בזרים ושחקנים מעט וותיקים יותר. המודל הנ"ל מיושם בלא מעט ליגות באירופה ונקרא קבוצת מילואים או U-23  (מתחת לגיל 23).

3.     זה קצת מוזר לבקש משחקן צעיר בן 22 לבחור את העונה הכי מוצלחת בקריירה שלו. במקרה של גאל מרגוליס הוא לבטח יבחר בעונת 2011/12, כשכבש 16 שערים והוביל את קבוצת הנוער לאליפות תחת עמיר תורג'מן. מרגוליס מתחיל כנראה את העונה הקריטית ביותר בקריירה שלו, תחת אותו מאמן ועם לא מעט פרצופים מוכרים. עונה בינונית נוספת, בטח שבליגה הלאומית, תשכיח כנראה סופית את השחקן שהוגדר עד לא מזמן "כטוב בארץ לגילו".


4.     הקבוצה פתחה את עונת 2016/17 בצורה סבירה בהחלט כאשר צברה ארבע נקודות מתוך תשע (תיקו, הפסד וניצחון). לאור העובדה שמדובר בקבוצה צעירה וחסרת ניסיון, ולאור חסרונם של מספר שחקנים שהיו דומיננטיים בעונה שעברה ועזבו כמו יונתן כהן ומתן חוזז (21 שערים יחד בעונה שעברה), שיחזור ההישג מאשתקד, קרי מקום תשיעי, או אפילו העפלה לפלייאוף העליון יחשבו כעונה מוצלחת.
הדבר הכי קרוב לקבוצת בת בכדורגל הישראלי.
בית"ר ת"א רמלה