19 באוג׳ 2016

מכבי "שחר" ת"א מודל 2016/17 - המסע להשבת התואר


לאחר אובדן האליפות בעונה שעברה, מכבי "שחר" ת"א פותחת את עונת 2016/17 עם מטרה להשיב את התואר. פרט לרענון הטבעי בסגל הקבוצה - שנתון 97' שעזב ברובו וההצטרפות של שנתון 99', גם הסגל המקצועי בקבוצה ובמחלקת הנוער השתנה. אורי אוזן שאמן בעונה החולפת את נערים א' (שנתון 99') החליף את זיו אריה שעזב לאחר שלוש עונות מוצלחות ועבר לשמש כעוזר של רן בן שמעון בבית"ר ירושלים. שינוי משמעותי נוסף בצוות המקצועי הוא העזיבה של ניר לוין ששימש שנים רבות כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער לטובת פטריק ואן לוון שמונה למנהל הביצועי.

השחקן הצעיר ביותר בסגל, ואולי הכישרוני ביותר. עדן קארצב
(צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)


1. הסגל

הסגל העונה יתבסס ברובו על שנתון 98', שנתון שבעונה שעברה היה הצעיר ביותר והעונה מהווה את השלד המרכזי ברוב קבוצות ליגת העל לנוער. השחקנים הבולטים בשנתון זה הם הקפטן החדש תומר אלטמן, השוער עומר כץ שחוזר אחרי עונה ברמה"ש, המגן רון גבאי שחוזר מהשאלה באשדוד, הבלם בר גלילי והקשרים עמית שפירא ואור דסה (האח של..).

את שאר הסגל משלימים שחקני שנתון 99', שכאמור ממשיכים עם המאמן מנערים א' ומעט חריגי גיל משנתון 97'. למעט עמית רוזנבוים שצפוי לאייש את עמדת המגן הימני, שאר חריגי הגיל כמו ראני חאמזה, דור גלילי או בן שוגל לא אמורים להוות בורג משמעותי מידי העונה וקרוב לוודאי שחלקם יושאלו לבית"ר ת"א רמלה במהלך העונה או בינואר. מהשנתון הצעיר אפשר לציין את פרינס תומאס, נועם כהן, ירין שרעבי ואילון אלמוג שכבר שיחקו לא מעט בקבוצת הנוער בעונה שעברה.

גם העונה, השחקן הצעיר ביותר בסגל יהיה הכישרון עדן קארצב (שנתון 2000) שנחשב כבר בעונה שעברה לשחקן הרכב ושותף במשחקים במסגרת ליגת האלופות.


2. שימו לב

שימו לב לנועם כהן (בלם, שנתון 99'), פרינס תומאס (קשר מרכזי, 99'), עדן קארצב (קשר, 00') ואילון אלמוג (חלוץ,99'). לחלקכם השמות הללו עוד לא ממש מוכרים אך מדובר בכישרונות ובפוטנציאלים מהיותר בולטים שצומחים היום בקרית שלום, במיוחד כשבוחנים את השילוב בין היכולות לבין הנתונים הפיזיים. כבר שנים שארבעתם הם מוזמנים קבועים לנבחרות הנערים והנוער של ישראל. ארבעם כבר שותפו בעונה שעברה, במספר לא מועט של משחקים בקבוצת הנוער, עוד בטרם היה להם גיל נוער.

נועם כהן צפוי לחבור לבר גלילי ולהשלים את חוליית ההגנה. פרינס תומאס ועדן קארצב, יחד עם תומר אלטמן , ישלימו חוליית קישור דומיננטית במרכז השדה ואילון אלמוג יהיה חלוץ המטרה, המוציא לפועל העקרי של הצהובים.



יתן את הטון בהתקפה העונה. אילון אלמוג
(צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)



3. המוציא לפועל

אחד הגורמים המרכזיים לאבדן האליפות אשתקד היה מאזן שערי הזכות העגום. בכל העונה שעברה, השכילה הקבוצה לכבוש רק 36 שערים. למעשה, פרט לשתי הקבוצות שירדו ליגה, רק קבוצה אחת כבשה פחות ממנה. האלופות בשנתיים האחרונות, מכבי חיפה ומכבי ת"א כבשו כמות כפולה ויותר – הירוקים כבשו 71 שערים בעונה שעברה ומכבי ת"א עם 89 שערי ליגה לפני שנתיים.

מי שאמור לשפר את המאזן הזה וצפוי להיות המוציא לפועל העיקרי העונה הוא אילון אלמוג. החלוץ הצעיר סיים את העונה שעברה כמלך שערי הקבוצה עם שבעה שערים, בזמן שהשנתון שלו עוד משחק בנערים א'.. על פי שני מחנות האימון של הקבוצה בקרואטיה ובהולנד, נראה שאילון אלמוג ממשיך לבסס את עצמו כשחקן ההתקפה הבכיר בסגל. בטורניר האחרון שנערך בהימסקרק שבהולנד, הוא כבש שלושה מתוך ארבעת השערים שכבשה הקבוצה.



הרכב משוער:

שוער: עומר כץ

הגנה: נועם כהן, בר גלילי, עמית רוזנבוים, רון גבאי

קישור: תומר אלטמן, עדן קארצב ופרינס תומאס


התקפה: עמית שפירא, אור דסה, אילון אלמוג