12 בספט׳ 2015

מכבי תל אביב 'שחר' -מודל 2015/16


מכבי תל אביב 'שחר' , מודל 2015/16,  צפויה למשוך הרבה עניין העונה בעקבות האתגרים והחידושים שאיתם תתמודד הקבוצה. בראש ובראשונה, ההשתתפות ההיסטורית של מכבי תל אביב 'שחר' בליגת האלופות לנוער. קבוצת הנוער תשתתף במפעל הצעיר והחשוב הזה, כאשר תשחק באותם ימים של הקבוצה הבוגרת, ונגד אותן יריבות.

ירד מהקבוצה הבוגרת בכדי לחזק את הנוער בליגת האלופות. דן גלזר
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א).

 חידוש נוסף העונה הוא החלטה של המועדון על הסכם שיתוף הפעולה עם קבוצת הבת בית"ר ת"א רמלה, הסכם בעל חשיבות אסטרטגית ובעל השפעה עקיפה גם על קבוצת הנוער. הסכם זה יוצר את אותו שלב ביניים, בין ליגת העל לנוער לליגת העל בבוגרים, שקיים באירופה בעיקר בליגות המילואים.

בדיוק כמו לפני שנתיים, הקבוצה של זיו אריה עושה מתיחת פנים רצינית ביחס לשנה הקודמת ומתבססת על שחקנים מהשנתון הצעיר בליגת הנוער, שנתון שעלה העונה מנערים א' (שנתון 98'). לפני שנתיים היו אלה ילידי 96' כמו יונתן כהן, דן גלזר, סוהיל ארמלי שהשתפשפו עונה אחת בנוער ובעונה השנייה כבר זכו באליפות.

כאמור, העונה קבוצת הנוער תתבסס ברובה משחקני נערים א' בעונה שזכו בגביע המדינה והיו רחוקים נקודה אחת מהאלופה מכבי חיפה. למעשה כמעט ממחצית הסגל (12 שחקנים מתוך 23) הוא משנתון כישרוני זה. שמות בולטים הם השוער חביב אוחיון, שוערה השלישי של הקבוצה הבוגרת, הבלם בר גלילי וקפטן קבוצת נערים א' תומר אלטמן.

חריגי הגיל

כאמור, אחד החידושים העונה הוא ההסכם שנוצר בין מכבי ת"א לבית"ר ת"א רמלה מהלאומית, למעשה קבוצת בת לכל דבר.  במסגרת ההסכם הושאלו לבית"ר ת"א העונה לא פחות מ- 11 שחקנים, שמונה מהם נטלו חלק באליפות של קבוצת הנוער אשתקד. רוב שנתון 96', שיהווה את גיל החריגים לעונת 2015/16 בליגת הנוער, עבר בהשאלה לקבוצת הבת מהלאומית. מי שצפויים להמשיך בקבוצת הנוער כחריגי גיל יהיו הקפטן דן גלזר (שייך גם לסגל הבוגרים) יחד עם הבלם עידן יוגב והקשר/מגן מקסים גרצ'קין.

הילד

שימו לב העונה לחלוץ אילון אלמוג (שנתון 99'), הצעיר בחבורה של זיו אריה ואחד הכישרונות הבולטים בקרית שלום בשנים האחרונות. אילון אלמוג סומן כהבטחה כבר בגילאים מאוד צעירים וזכה לשחק כמעט תמיד בקבוצת גיל בוגרת יותר. אילון, שחקן קבוע בכל נבחרות הנערים הלאומיות, כבש בעונה החולפת מעל 30 שערים בקבוצות נערים א' ונערים ב' של המועדון.

השחקן הצעיר בקבוצה. אילון אלמוג (11).


פנים חדשות

קבוצת הנוער סבלה הקיץ מנטישה רבה של כישרונות, במיוחד כאלה שיהוו חלק מהקבוצה המוכשרת שעלתה מנערים א'. עזיבתם של שחקנים כמו רוי רונן (הפועל ת"א), עומר לקאו (קרית שמונה), לני אהרון צבי (מכבי נתניה) יחד עם העזיבה הטבעית (השאלה) של רוב דור שנתון 96' - בסיס קבוצת הנוער אשתקד, יצרה העונה וואקום גדול בקבוצת הנוער. וואקום זה הכריח את המועדון לעשות מאמצים לחזק את קבוצת הנוער, במיוחד לאור ההשתתפות בליגת האלופות.

מי שיתפוס את משבצת הזר של הקבוצה, הוא החלוץ הסרבי לזאר דג'ורוביץ' (שנתון 97') שהצליח להרשים מאוד את המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף וגם את מאמן הקבוצה הבוגרת יוקאנוביץ' שמכיר אותו מסרביה. דג'ורוביץ' על 192 הס"מ שלו, צפוי להוסיף עוצמות ודומיננטיות להתקפה. בנוסף, מכבי תל אביב צירפה את החלוץ מחמוד עוויסאת, שיחגוג את יום הולדתו ה-17 בעוד כחודש וחצי. עוויסאת כבש בעונה שעברה 19 שערים במדי קבוצת הנוער של הפועל ירושלים בליגת המשנה (ליגה לאומית לנוער), והיה גם על הכוונת של הפועל תל אביב, שבמדיה הוא שיחק בעבר.

דג'ורוביץ' (משמאל) , ממשיך את מסורת השחקנים הזרים בקבוצת הנוער.