14 בינו׳ 2014

קצרים: עירוני קרית שמונה - מכבי ת"א

התחושה בסיום משחק ההפסד של מכבי ת"א הייתה שכל מטאטא יורה. בלי להעליב את קרית שמונה וברק בדש, במשחק אתמול כל שחקן של קרית שמונה ירה, ירה והבקיע. אפילו דני נוימן ירה אתמול, ברגע של הארה ממש הוא פלט את המשפט שסיכם בצורה הטובה ביותר את המשחק: "זה אירוע נדיר בכדורגל שמהדקה הראשונה, קבוצה מתגוננת עם עשרה שחקנים על סף הרחבה שלה ועדיין מצליחה להבקיע שלושה שערים". כאמור, כל מטאטא ירה.

הפסד שני למכבי, ראשון לסוזה

זו הפעם הראשונה שלפאולו סוזה לא הייתה תשובה למהלכים של מאמן היריבה והודה בכישלון: "היריבה הייתה עדיפה, הגיע לה לנצח". השער המהיר בפתיחת המשחק שנבע מהטעות בהגנה שיחק ישירות לידיים של ברק בכר וקרית שמונה. ההרכב הכביכול התקפי של קרית שמונה שכלל ארבעה חלוצים (בדש, מנגה, מזרחי ועאבד) הפך, גם בעזרת השער, לבונקר שכלל ברוב דקות המשחק עשרה שחקני שדה מאחורי הכדור. במיוחד דוד מנגה ואחמד עאבד שסגרו את ההצטרפות של צמד המגנים ייני וזיו. קשה להסביר את התוצאה בסיום המשחק, אחוזי האחזקה בכדור נטו באופן מוחלט לטובת מכבי, כמו גם האיומים לשער אך הנתון שהוביל לניצחון המוחץ של ברק בכר על פאולו סוזה היה ניצול המצבים המדהים של ק"ש – שלושה שערים מתוך חמישה נסיונות למסגרת.

הפסד שני למכבי ת"א, ראשון לפאולו סוזה (צילום: עוזי מועלם)

יהירות

חמש דקות מפתיחת המשחק ואיתן טיבי מסמן עוד וי לרשימת שערי החובה שתופחת בינתיים. הפעם הוא לא היה האשם העיקרי, אלא חולק את "הזכות" הזו יחד עם ניקולה מיטרוביץ' ואולי גם חואן פבלו. להלן הרשימה נכון לאתמול:

28/10/2013, דקה 45 - החלקה מול בני סכנין שהובילה לשער החובה הראשון שמכבי ת"א סופגת העונה.

4/11/2013, דקה 73 - החלקה נוספת, הפעם מול ב"ש, שמובילה לשער הניצחון של דובב גבאי.

23/11/2013, דקה 32 - הרחקה לא טובה של כדור רוחב, קוראץ' קובע יתרון מפתיע להפועל חיפה.

2/12/2013, דקה 72 - טוני נוואקמה מהפועל רעננה מנער מעליו את טיבי לפני שהוא מבשל לצ'אם ממדו בשער המצמק.

6/1/2014, דקה 64 - גול דומה של תורג'מן. החלוץ מתנער מאיתן טיבי וכובש בעצמו לזכות מכבי חיפה.

13/1/2014, דקה 5 - החזרה לא טובה של מיטרוביץ', טיבי טועה בשיקול הדעת ולא מנסה להשתלט על הכדור שמגיע לברק בדש, ק"ש עולה ליתרון לאחר חמש דקות.

אשם כמעט בחצי מהשערים שספגה הקבוצה העונה. איתן טיבי (צילום: דני מרון)

מפתיחת העונה יש תחושה של עודף בטחון אצל טיבי, אולי אפילו יהירות. שני השערים שספגה הקבוצה מול הפועל רעננה ומכבי חיפה הם דוגמא טובה לכך. בשניהם סמך הבלם יותר מידי על המהירות והעוצמות שלו במקום לבצע את הפעולה הבטוחה והבסיסית יותר. מול נוואקמה הוא בחר שלא לבצע עבירה שתעצור את החלוץ למרות שתחילת המרדף אחרי נוואקמה החלה כמעט בחצי המגרש. מול תורג'מן טעה טיבי כשבחר לא להתמקם בין החלוץ לבין השער אלא לאגף את הכדור בניסיון לחטוף אותו. לאורך זמן המסר של ביטחון עצמי גבוה הוא דבר חיובי שהקהל נהנה לראות ומתחבר אליו אך יש בו גם סיכון. כדי להבין את חוסר היציבות של טיבי העונה יש לשים לב לנתון הבא; טיבי אחראי ישירות לכמעט חצי משערי החובה של הקבוצה - שישה שערים מתוך 13.

נחמת עניים

שתי נקודות האור שבכל זאת ניתן לקחת מהמשחק הן יותר פיקנטיות, קשורות לסטטיסטיקות ולטבלאות ולא ליכולת מקצועית כזו או אחרת. הראשונה, השער המצמק של זהבי מעלה אותו שוב לראשות טבלת מלך השערים בצוותא עם עומר דמארי. השנייה, קרית שמונה אוספת שלוש נקודות חשובות במאבק על מקום באירופה מול הפועל ת"א ומכבי חיפה. איזה מכביסט לא ירצה לראות את קרית שמונה דוחקת את הפועל ת"א מהמאבק על אירופה? נחמת עניים של אמש.