2 באוק׳ 2013

תכנית בלימה


פציעות של קריירה שלמה. ריף פרץ (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
מכבי ת"א הצמיחה לאורך שנים בלמים תוצרת מחלקת הנוער שלה, שמות כמו גדי ברומר ואמיר שלח בשנות ה-90, טל בן חיים ואבי סטרול אחריהם ואפילו בשלב מסוים גם ג'אן ומישאלוף, אך בשנים האחרונות נדמה שהמועדון מתקשה לייצר בלמים בסדר גודל כזה. אולי בהשראת תכניות הריאליטי ששוטפות אותנו לאחרונה, הנה היכרות עם המועמדים להיות בלמי העתיד של מכבי ת"א, כולם תוצרת מחלקת הנוער.

ריף פרץ (25.2.91)

"הוותיק" מבין הארבעה, מחזיק בהיסטוריית פציעות ששחקנים עוברים במשך קריירה שלמה. ריף פרץ סומן כבר בקבוצות הנערים ככישרון וכמנהיג ובהתאם לכך ערך את הופעת הבכורה בבוגרים כבר בעונת 2009/10 בגביע הטוטו מול בני סכנין כשהיה בן 18. בנבחרת הנערים הלאומית, תחת מוטי איווניר הוא מונה להיות קפטן הנבחרת שכללה בין היתר את איל גולסה ומוחמד גאדיר. כאמור, הקריירה הקצרה של פרץ כוללת שתי פציעות קשות שהשביתו את הבלם למשך כמעט שנתיים ועצרו כמעט לחלוטין את ההתקדמות שלו. בתחילת העונה שעברה, לאחר שהשתקם מהפציעה הראשונה, היה נדמה שפרץ יוצא לדרך חדשה תחת אוסקר והצוות הספרדי. במחנה האימונים בלה מנגה שיחק פרץ את רוב משחקי האימון ונראה היה שאוסקר מיעד לו תפקיד מרכזי בקבוצה. הכל נראה היה מבטיח עד שפציעה אכזרית במשחק הדרבי בגביע הטוטו סיימה לו את התכניות לאותה עונה. אגב, אחת הסיבות להגעה של איתן טיבי וההתעקשות עליו הייתה ההבנה שריף פרץ גמר את העונה.

יגיל ביטון (16.3.92)

בלם/מגן שזכה בשתי אליפויות בקבוצת הנוער והיה אחד מחביביו של המאמן עמיר תורג'מן, הרבה בזכות האופי שלו והיכולת לשחק הן כמגן ימני והן כבלם. בעונה שעברה הוא נמנה עם סגל הקבוצה הבוגרת ושותף בשלושה משחקים עד שהושאל בינואר לבני יהודה שהייתה זקוקה בדחיפות לבלם נוסף בסגל בעקבות פציעתו הקשה של סארי פלאח. לרוע מזלם של בני יהודה גם ביטון נפצע קשה וסבל מקרע ברצועה הצולבת ובמיניסקוס, פציעה אשר ממנה הוא מתאושש עד היום. מכיוון שלא ערך הכנה מלאה לעונה ביטון לא קיבל הזדמנות לשחק תחת סוזה אך בכל זאת הוא נמנה עם סגל הקבוצה. בינואר, לאחר שהוא יחלים לחלוטים מהפציעה הוא צפוי להיות מושאל לקבוצה אחרת כפי שעשה בעונה שעברה.

ביטון במדי בני יהודה (צילום: ברני ארדוב)

אושר אבו (15.1.93)

בלם גבה הקומה של קבוצת הנוער בשנים האחרונות,זומן בפתיחת האימונים לסגל הקבוצה הבוגרת ואף יצא אתה למחנה האימונים באוסטריה. לאחר שפאולו סוזה החליט לוותר על שירותיו אושר אבו יצא להיבחן בקבוצות אחרות, תחילה ברמה"ש, אח"כ בהפועל קטמון עד שהושאל לבסוף להפועל ירושלים. הוא שותף עד כה העונה בארבעה משחקים ובשלושה פתח ושיחק 90 דקות. אושר אבו, יחד עם יתר הקבוצה אחראים על פתיחת עונה מוצלחת כאשר עד כה היא לא רשמה אף הפסד.

העונה הוא באדום של הפועל ירושלים. אושר אבו (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)

עמאש מנסור (01.11.93)

השם הפחות מוכר מבין הארבעה. בלם עם נתונים מרשימים שהגיע לקבוצת הנוער של מכבי ת"א מהפועל חדרה, יחד עם אושר אבו יצרו חוליית הגנה שספגה רק 27 שערים (שנייה בטיבה) וזכתה באליפות הנוער לפני שנתיים. בינואר האחרון הושאל להכח ר"ג אך עדיין אינו זוכה לקבל דקות משמעותיות בקבוצה. העונה הצטרף אליו החלוץ הניגרי לנרי קהינדה, ששיתף אתו פעולה בעונה שעברה בקבוצת הנוער של מכבי ת"א.

בלם עם נתונים מרשימים. עמאש מנסור (צילום: מור שאולי)

קשה לנבא האם מישהו מבין הארבעה יתפוס מקום של קבע בהרכב מכבי ת"א בשנים הבאות. לג'ורדי קרויף יש נטייה לחפש שחקנים מוכחים עם ניסיון ולכן גם עזיבה אפשרית של בלם מוביל כמו איתן טיבי לא תבטיח בהכרח שמשהו מהם יתפוס את מקומו כבלם העתיד של מכבי ת"א.