8 באוג׳ 2013

לא שבו בנים לגבולם

עונת 2010-2011 תזכר למשך שנים רבות כאחת השנים המוצלחות במחלקת הנוער של מכבי ת"א ובמיוחד לקבוצת הנוער שזכתה בדאבל המרשים. קבוצת הדאבל שכללה שחקנים משנתונים 91,92,93 ואפילו מ 94 נחשבה כאחת מקבוצות הנוער הכי מוכשרות שהיו במועדון. ההוכחה לכך היא כמות השחקנים שהקבוצה הזו סיפקה לקבוצה הבוגרת של המועדון והצליחו להשאיר כבר את חותמם. שחקנים כמו מואנס דאבור, דור מיכה, מושיקו לוגסי, ברק לוי, גאל מרגוליס שכיכבו בנוער היו חלק בלתי נפרד באליפות תחת אוסקר גרסיה.
פרט לשחקנים שצוינו באותה קבוצת נוער שחקו גם הקשר רוסלן ברסקי, החלוץ רועי קהת והמגנים אלירן ג'ורג' ואורי כהן. כולם , אגב, שייכים לשנתון 92. ארבעתם היו שחקנים שסומנו לקבוצה הבוגרת וחלקם אף קבלו דקות משחק בקבוצה הבוגרת תחת שרביטו של מוטי איווניר. אז מה עשו השחקנים הללו שנחשבו עד לא מזמן כהבטחות?

אחת מקבוצות הנוער המוכשרות של המועדון. מודל 2010-2011 (צילום: יוסי ציפקיס)

רוסלן ברסקי

למעשה מבין הארבעה רוסלן הוא היחיד שזכה להישג ממשי לאחר עונת הדאבל. מאמן הנוער עמיר תורג'מן החליט להשאיר אותו בקבוצת הנוער לעוד עונה כחריג גיל ובסיום עונה זו הוא זכה עם הקבוצה בתואר האליפות כקפטן הקבוצה. באותה שנה אף סבל מפציעה קשה שהשביתה אותו לחלק גדול מהעונה.
2012-13 - ברסקי הושאל לבני יהודה כחלק מהעסקה של רכישת חסן אבו זייד. הקשר רשם עונה חלשה ולא הצליח להותיר רושם כאשר שותף רק בחמישה משחקים במדים הכתומים.

רגע השיא מאז הדאבל -  אליפות שנייה ברציפות עם קבוצת הנוער.

רועי קהת

אמנם לא הצליח כמו חבריו מיכה, לוגסי ודאבור אך היה שותף כמוהם במסע המוצלח של ילדי איווניר לעבר שלב הבתים בליגה האירופית. בנוער, קהת הצטיין בעיקר כחלוץ והיה הכובש המצטיין של הנוער בצוותא עם דאבור אך התקשה לתפקד כך גם בבוגרים ולבסוף שיחק כקשר התקפי.
2011-2012 – היה בסגל הקבוצה הבוגרת תחת איווניר ונהנה מהקרדיט הרב שנתנו לו המאמן ועוזרו גדי כרמלי. שותף ב- 22 משחקים (3 בגביע הטוטו). קהת הצעיר הבקיע שלושה שערי ליגה והוסיף שער בשלב הבתים של הליגה האירופית מול בשיקטאש.
2012-2013 –הושאל להפועל ב"ש. שותף ב 27 משחקים (חמישה בגביע הטוטו ואחד בגביע המדינה) והוסיף שני שערים.

רגע השיא  מאז הדאבל -  שער החוץ מול בשיקטאש. שער נגיחה שנכבש בדקות הראשונות של המחצית השנייה וצימק את התוצאה ל- 2:1 . זה לא הספיק לצהובים שהפסידו לבסוף 5:1.

קהת (במרכז) יחד עם מיכה ולוגסי בקבוצת הנוער(צילום: walla)

אלירן ג'ורג'

המגן הימני שכבר בעונת 2010-11 פתח במספר משחקים בקבוצה הבוגרת על חשבונם של קלמי סבן ודור מלול. מאז אותה שנה הוא הספיק לשחק בארבע קבוצות.
2011-2012 – הושאל להפועל חיפה (ליגת העל) ושותף בשני משחקים. לאחר הקדנציה הקצרה אצל האדומים מהצפון הוא הושאל להכח ר"ג בה סיים את העונה עם 12 משחקים.
2012-2013 – הושאל למכבי יבנה העולה החדשה ללאומית ובינואר עבר להפועל פ"ת. בסה"כ רשם באותה עונה 26 הופעות שהתחלקו שווה בשווה בין שתי הקבוצות מהלאומית.

רגע השיא מאז הדאבל – קשה באמת למצוא את רגע השיא שלו. בתור אחד שגדל במכבי ת"א, אולי התיקו אפס מול הפועל ת"א כששיחק במדי הפועל חיפה יכול להרשם כהצלחה. ג'ורג' והפועל חיפה הצליחו לגרום לאיבוד נקודות של האדומים בפתיחת עונת 2011-12.

אורי כהן

מגן שמאלי גבה קומה שבדומה לאלירן ג'ורג' קיבל גם הוא הזדמנות כבר בעונת 2010-11 כשדחק הצידה שחקנים בכירים כמו יואב זיו ורוני גפני.
2011-2012 – בהמשך לעונה הקודמת המגן המשיך לקבל קרדיט אצל איווניר, רשם 7 הופעות ותרם שער אחד (גביע הטוטו). בהמשך העונה הושאל להפועל פ"ת (12 הופעות ושער אחד) אך ירד איתה לליגה הלאומית בסיומה של אותה שנה.
2012-2013 – הושאל לנס ציונה, עולה טרייה והספיק לשחק בה 11 משחקים עד ינואר. מאז הוא לא רשם הופעה נוספת.

רגע השיא מאז הדאבל -  שער היתרון של מכבי ת"א בדרבי גביע הטוטו לפני שנתיים. כהן הגיע עד הרחבה של אפולה אדל ומצא את הפינה שלו חשופה לגמרי. משחק שנגמר לבסוף בתיקו 2:2.


כהן לאחר שהכניע את אדל (צילום: דני מרון)