11 באוג׳ 2013

תושב חוזר


מכבי "שחר" ת"א פותחת עונה חדשה עם הרבה פנים חדשות אך ניתן למצוא גם פנים ישנות, כאלה שלא היו כאן בעונה שעברה. השחקן הבולט והמעניין מביניהם הוא עומרי פרל שגדל במועדון אך הושאל בשנתיים האחרונות למכבי הרצליה והפועל ר"ג. הסיפור של הכישרון בן ה-19 הוא מעניין, בעיקר בגלל ההספק של השחקן עד כה והרעש סביבו. הקריירה הקצרה שלו כוללת מבחנים בצ'לסי, משחקים בשתי קבוצות בוגרים שונות, השתייכות לנבחרת הנוער ופנייה אחת לבוררות נגד המועדון. אז מה הסיבה ששחקן שכבר שיחק בשתי קבוצות בוגרים שונות, כבש 4 שערים, חוזר חזרה לסגל קבוצת הנוער של מכבי ת"א ?

פרל חוגג במדי מכבי הרצליה. (צילום: עדי אבישי)


המבחנים בצ'לסי

עומרי פרל סומן כבר בקבוצות הנערים כאחד הכישרונות של המועדון, והיה מהבולטים בקבוצה יחד עם עומרי אלטמן וגאל מרגוליס (שלושתם משנתון 94). כשהיה בן 16 בקבוצת נערים ב' הוא זכה להתעניינות מצד צ'לסי ואף זומן למבחנים בני 10 ימים. השידוך בין הצדדים קרה דרך נציגו, עדי קריספין, ששלח דיסק עם הביצועים של פרל לצ'לסי. האנגלים אהבו את הביצועים בדיסק ושלחו סקאוטים לראות את השחקן בטורניר החלב באירלנד. בתום הטורניר הוחלט בצ'לסי, הולכים על הכישרון הישראלי. בסופו של דבר השידוך לא צלח ופרל חזר לארץ בידיים ריקות.

עונות ההשאלה

פרל, כאמור, הושאל במשך שנתיים לשתי קבוצות – מכבי הרצליה והפועל ר"ג. הקדנציה הראשונה בקבוצה מהשרון הייתה מוצלחת, תחילה הוא הושאל קבוצת הנוער של הרצליה והפך עד מהרה לכובש המצטיין עם חמישה שערים בליגת הנוער. מאמן קבוצת הנוער של הרצליה דאז, בן לווינשטיין, שהיה גם עוזרו של עופר טלקר בקבוצה הבוגרת המליץ לתת הזדמנות לחלוץ הצעיר וההימור השתלם כבר בהופעה השלישית של הילד. גם בהמשך פרל לא אכזב והוסיף עוד שלושה שערים שהבולט מביניהם היה מול הפועל ב"ש בגביע המדינה. העונה הטובה שלו בהרצליה לא נעלמה מעיניו של אלי אוחנה, מאמן נבחרת הנוער, שהחליט לזמנו לסגל.
את הקדנציה השנייה, בהפועל ר"ג, פרל יעדיף לשכוח. היא התחילה אמנם עם הרבה ציפיות, בעיקר מהצד של האורדונים מר"ג שהרי השם פרל הוא שם מחייב במועדון (עומרי הוא הנכד של משה פרל, אחד הסמלי הגדולים של הפועל ר"ג). לבסוף רשם עומרי פרל חמש הופעות סה"כ, ללא שערים ונדמה היה שפרל דורך במקום, במיוחד לאחר עונת הפריצה בהרצליה.

סבו היה אחד מסמלי הפועל ר"ג. עומרי פרל (צילום: האתר הרשמי של הפועל ר"ג)



סימני שאלה

נדמה שאין מחלוקת על הכישרון של פרל אך ישנם הרבה סימני שאלה סביב ההתנהלות שלו מחוץ למגרש. ב-2012 כששב אוטומטית למכבי ת"א לאחר ההשאלה בהרצליה, ביקש החלוץ להשתחרר ממכבי ת"א, עניין שהגיע כמעט עד לבוררות. פרט לכך, ידוע שפרל הצעיר שומר שבת מה שיצר מכשולים רבים גם במכבי עם המאמן עמיר תורג'מן וגם בתקופה בהפועל ר"ג.

חזרה לנוער והתחלת השיקום

פרל חוזר לעונה אחרונה בקבוצת הנוער של הצהובים כשחקן עם נסיון חריג לליגת העל לנוער. הוא אמור להיות אחד משלושת שחקני ההתקפה בעונה הקרובה בצוותא עם דור ז'אן (חריג גיל נוסף) והזר החדש מאוויס צ'יבוטה. פרל, אם יתן עונה אישית טובה ויתרכז בכדורגל יוכל לשקם את המעמד שנפגע בעונה האחרונה.