4 באוג׳ 2013

להוציא את העוקץ

ההופעה של ברק יצחקי במפגש הקרוב מול באזל יכולה להיות קריטית למועדון, משחק טוב שלו ומכבי יכולה למצוא עצמה בשלב הבא אך לביצועיו במשחק יכולות להיות השלכות נוספות, כאלו שלא ישפיעו על התוצאה אלא על הקריירה של חלוץ אחר במועדון -  מואנס דאבור, נשמע מוזר? הסיבה לפניכם.

המבחן מול באזל

נחזור לברק יצחקי. החלוץ נמצא בכושר טוב מפתיחת העונה, אך עדיין משאיר סימני שאלה בחלק לא קטן מדקות המשחק. אפשר להבחין בהבדלים אצלו כאשר הוא תופקד כחלוץ שפיץ או כשחקן אגף, ההבדלים שבאו לידי ביטוי בעיקר כשמכבי פגשה קבוצה עדיפה עליה כמו באזל.

את הדקות הטובות יותר נתן יצחקי כאשר תפקד כחלוץ שפיץ וגם את השער היחיד שלו הוא כבש בדקות הללו (גיורי בחוץ) וכרגע נראה שזו העמדה המתאימה לו ביותר. המשחק הקרוב מול באזל ייתן את החותמת סופית האם הוא יכול להיות פקטור משמעותי גם באגף שכן מי שצפויים לפתוח יחד אתו הם פריצה ובן חיים. במקרה של כישלון, מי שיפגע הוא דווקא מואנס דאבור שאפילו לא נמצא בסגל למשחק ועד כה לא שותף כלל מפתיחת העונה.

המשחק מול באזל יעזור לסוזה להחליט. סוזה ויצחקי (צילום: האתר הרשמי)

התפקיד האופטימלי של דאבור הוא כחלוץ שני בשיטה של 4-4-2 כפי שעשה היטב בנבחרת הצעירה בצוותא עם אור ברוך, או כחלוץ בודד כפי שעשה בנוער ובחלק מהמשחקים בעונה הקודמת (במיוחד במשחק פתיחת העונה מול חיפה כשכבש את שני השערים). במקרה שסגנון המשחק תחת סוזה יתייצב על 4-3-3, מעבר של יצחקי משחקן אגף לחלוץ מטרה יאלץ את דאבור לשחק באחד הצדדים – תפקיד פחות מועדף על דאבור.

תכנית ב' תעזור?

פאולו סוזה הפתיע רבים ששינה את המערך של הקבוצה בחלק האחרון של המשחק בבאזל. הוא שינה ל 4-4-2 והסיט את יצחקי לשחק כחלוץ שני יחד עם פריצה. דקות אלו היו היותר טובות של מכבי וייתכן שזו גם תהיה תכנית ב' הקבועה של הקבוצה, כאשר המערך הרגיל לא מכריע את המשחק. במקרה כזה כשהמערך משתנה, דאבור יכול להיות מחליף שישתלב היטב במערך של 4-4-2 אך ההזדמנויות האלה לא צפויות להיות רבות.

בנבחרת הצעירה הוא שיחק כחלוץ שני. מואנס דאבור מול בלגיה (צילום: קובי אליהו)

מרגוליס חוזר לתמונה

מי שעלול להינות מן ההפקר יהיה גאל מרגוליס זאת מכיוון שהזזת יצחקי לחוד משאירה משבצת ריקה באחד האגפים. במקרה כזה למרגוליס, שכרגע נמצא מחוץ לרוטציה של סוזה, יש עדיפות על פני דאבור כי זו העמדה הטבעית שלו. לכל השינויים הללו אפשר להוסיף את העובדה שדאבור לא פתח את העונה בצורה חלקה. זאת הודות לפציעה הקשה שלו משלהי העונה שעברה יחד עם ההתאוששות הקצרה והמשחקים ביורו הצעירות.

למרות כל זה, דברים אלו הם נזילים ויכולים להשתנות על פי יכולת של שחקנים וההחלטות של המאמן. מה שבטוח הוא שהזדמנויות רבות לא יהיו לדאבור העונה ואת אלו שכן יפלו בחלקו הוא יהיה חייב לקחת בשתי ידיו.