15 ביולי 2013

פאזל סוזה

לאחר כחודש ימים אפשר כבר להתחיל לצרף כמה חלקים מהפאזל שנקרא פאולו סוזה. על פי חמשת משחקי האימון שנערכו לפני המפגש מול גיורי ההונגרית, המאמן פאולו סוזה מכין את הקבוצה לדבר אחד בלבד – לעבור את ההונגרים בסיום שני המפגשים ולא משנה הדרך.

פאולו סוזה (האתר הרישמי)



התקפה תקועה

אם נבחן על פי משחקי האימון (כי אין מדד אחר) הרי שהדבר הבולט ביותר הוא מיעוט שערי הזכות בפרט ומצבי ההבקעה בכלל. בשני המשחקים ששודרו, מול אינגלושטד הגרמנית וקראסנודר מרוסיה ניתן היה להבחין בקושי של הקבוצה ביצירת מצבי הבקעה זאת למרות עיבוי החלק ההתקפי של הקבוצה במהלך הקיץ. סה"כ כבשה הקבוצה שלושה שערים מתוך ארבעת משחקי המבחן (לא לקחתי בחשבון את משחק האימון האחרון מול ראשל"צ שבו שיחקו בעיקר שחקני נוער), ממוצע עגום של פחות משער למשחק. נראה שסוזה שם דגש על המשחק ההגנתי, לפחות כרגע, על חשבון ההתקפה.

הישגים במפעל האירופי

"פאולו סוזה הוא מאמן טקטיקן שרשם הצלחה עם ודיאוטון בליגה האירופית, אך עם זאת לא הצליח ליצור המשכיות ביכולת הקבוצה מידי שבוע" כך מציין תומאס מורטימר, כתב המסקר את הכדורגל ההונגרי.  פאולו סוזה בהחלט הצליח עם וידאוטון הצנועה בליגה האירופית כאשר העפיל לשלב הבתים וסיים במקום השלישי בבית אחרי גנק ובאזל ולפני ספורטינג ליסבון תוך שהוא רושם ניצחונות ביתיים על ספורטינג ועל באזל. על פי הניסיון עם וידאוטון ההונגרית נראה שסוזה יודע מה היא עמידה טקטית של קבוצה במפעל אירופי ומה המשמעות של כל שער.

הצלחה בליגה האירופית. סוזה בימיו בוידאוטון


ומה בהמשך ?


אז נכון שעמידה טקטית והגנה חזקה יביאו כנראה לתוצאות חיוביות במפעלים האירופים במיוחד בשלבי הנוק-אאוט, אך האם הדבר יספק את האוהדים הצהובים שנהנו בעונה החולפת מממוצע של כמעט שלושה שערים למשחק ושלושה ניצחונות מוחצים בדרבי? כנראה שלא. בשלב זה של העונה תוצאות הן העיקר שכן הן מגבשות את הקבוצה ומחזקות את הביטחון העצמי אך לאורך העונה פאולו סוזה יצטרך למצוא את השילוב בין הגנה וטקטיקה לבין כדורגל אטרקטיבי ומהנה.